lokalna optimizacija

Vsebinska optimizacija spletnih strani je pomembna

Vsebinska optimizacija: pomemben kamenček v mozaiku optimizacije spletnih strani

Vsebinska optimizacija. Ste že slišali za ta izraz? Če se vsaj malo ukvarjate s spletom in prometom na njem, potem zagotovo ste. Optimizacija spletnih strani je namreč izredno pomemben dejavnik, ki je odločilen za to, da vas stranke sploh najdejo. Vpliva namreč, kako visoko se boste znašli v zadetkih znotraj posameznega iskanja. Vsebinska optimizacija pa je le en dejavnik optimizacije spletnih strani.

Optimizacija spletnih strani mora potekati na več ravneh

Vsebinska optimizacija se, kot je razvidno že iz naziva, ukvarja z vsebino, torej z besedili – kratkimi in dolgimi, ki se znajdejo na vaši spletni strani. Čeprav je izredno pomemben dejavnik za učinkovito optimizacijo spletnih strani, ni edini. Poleg vsebinske optimizacije ne smete pozabiti niti na tehnično in lokalno optimizacijo.

Tehnična optimizacija spletnih strani

Tehnična optimizacija zadeva tehnične nastavitve na strani. Povezana je torej s tem, kako je stran nastavljena programersko. Nekateri parametri, ki jih je pri oblikovanju spletne strani potrebno postaviti, so namreč ključni, da vas bo iskalnik oz. roboti, ki delajo za njim, izbral kot relevanten zadetek.

Bistvo optimizacije spletne strani je namreč, da se najdete čim višje med zadetki. Po možnosti med prvimi desetimi, ki jih bo iskalnik pokazal, saj si uporabniki običajno ogledajo največ toliko zadetkov. Da bi to dosegli, morate nujno poskrbeti tudi za tehnično optimizacijo.

Lokalna optimizacija spletnih strani

vsebinska optimizacija

Lokalna optimizacija je izraz, ki je relativno nov. Pomembna je postala predvsem takrat, ko so mobilne naprave postale glavno orodje za brskanje po spletu. V zadnjih letih so se navade uporabnikov namreč spremenile. Večji del tistih, ki so prej po spletnih straneh brskali preko stacionarnih ali prenosnih računalnikov, se je namreč preselilo na mobilne telefone. Prav mobilne naprave so tako postale ključne za učinkovito optimizacijo spletnih strani.

Lokalna optimizacija je pomembna predvsem zaradi t.i. lokalnih iskanj, »near me« oz. »blizu mene«. Gre namreč za iskanja, ki so osredotočena na bližnje lokacije. Kot na primer, če ste prvi dan na dopustu in iščete najbližjo trgovino. Takrat v »zemljevidih« na telefonu pogosto nastavite možnost »blizu mene« in točno to je lokalno iskanje.

Po nekaterih raziskavah po tem, ko uporabniki najdejo nekega ponudnika na svoji mobilni napravi, v večini – v kar več kot 75%, tega obiščejo ali pokličejo že v naslednji uri. Lokalna optimizacije je torej zelo pomemben dejavnik optimizacije spletne strani.

In mimogrede, mogoča je tudi, če ponudnik dejanske spletne strani nima. Takrat je pravzaprav še pomembnejša.

Vsebinska optimizacija mora upoštevati največ dejavnikov

Lahko bi rekli, da je vsebinska optimizacija najobsežnejša, saj se dotika prav vseh tekstov in vsebin, ki se nahajajo na spletni strani ali blogu. Ne le vsebin posameznih podstrani ali glavne strani, temveč tudi vsega ostalega. Naslovov, podnaslovov, napisov pod slikami in še bi lahko naštevali.

Dejavniki, na katere morate biti pozorni pri vsebinski optimizaciji, so v prvi vrsti:

  • Ključne besede,
  • meta podatki,
  • tok besedila,
  • kakovost besedila
  • in povezave.

Ključne besede

Ključne besede oz. fraze so tiste, ki se morajo znotraj besedila večkrat ponavljati, v različnih oblikah. Po teh besedah vas bodo uporabniki v iskalnikih sploh našli. Te so sestavljene iz glavne ključne besede in pomožnih ključnih besed.

Pomemben vidik vsebinske optimizacije, ki se dotika ključnih besed, je pogostost ponavljanja le-teh. Besede ne smete ponavljati ne preveč ne premalo. Pomembno je, da jih vključite tako v besedila znotraj strani kot v naslove in podnaslove, vendar s tem besedila ne zadušite.

Meta podatki

To so podatki, ki jih pripravite kot podlago samim besedilom. Gre za to, kakšen bo meta naslov, torej naslov, ki se bo pojavil v iskalniku, ter prva dva stavka, ki se bosta pod njim pojavila.

Naslov in t.i. meta podatki (to sta ta dva stavka) morajo biti relativno atraktivni, v njih pa morate uporabiti ključne besede. To bo namreč prvi stik uporabnika z vašo stranjo.

Tok in kakovost besedila

optimizacija spletnih strani cena

Izredno pomembno je, da je vse besedilo, ki se bo znašlo na strani, znotraj nekega članka ali na blogu, kakovostno. To pomeni, da je tekoče napisano in podaja koristne ter točne informacije. Lahko zabava, uči in še marsikaj, pomembno je le, da nudi neko korist.

Besedilo mora biti tudi berljivo in slovnično pravilno. Bralca mora pritegniti, tok besedila pa mora biti naraven. To pomeni, da ključnih besed, ki ste jih vstavili v besedilo, ni preveč. V nasprotnem primeru bi le-to težje teklo in roboti, ki upravljajo iskalnike, bi vašo stran prepoznali za manj kakovostno. Kar je še pomembnejše, pa bi kot nekakovostno vašo stran prepoznali tudi uporabniki.

Povezave

Povezave so izredno pomembne, a ravno nanje pri vsebinski optimizaciji pogosto pozabljamo. Pomembne so tako notranje kot zunanje povezave. Še bolj kot to, da jih je veliko, je pomembno, da so kakovostne.

Ko govorimo o povezavah, mislimo med drugim tudi na to, da znotraj nekaterih besedil na neodvisnih blogih neke fraze vodijo do vaše strani ali vašega bloga, četudi v besedilu ni zapisanega naziva vašega podjetja.